• Dit evenement is voorbij.

Op zaterdag 2 april organiseert de Midden-Delfland Vereniging rondleidingen in Museum Oud Overschie én Buitenplaats De Tempel. De link tussen beide is de expositie De Tuinbeelden van Buitenplaats De Tempel die in het museum is te zien.

Museum Oud Overschie
Zowel om 10.30 uur als om 13.30 uur start het bezoek aan het museum. Na ontvangst met koffie volgt de rondleiding van ong. 1,5 uur met een gids van het museum die meer zal vertellen over De Tempel en de beelden. Het hart van de expositie bestaat uit een aantal van die mooie beelden, waarvan een deel is gerestaureerd.

Buitenplaats De Tempel
Om te zien waar de beelden hebben gestaan, kan ’s middags een bezoek worden gebracht aan Buitenplaats De Tempel. De buitenplaats op ong. 2 km van het museum, is samen met het naastgelegen Nieuw Rodenrijs één van de laatste buitenplaatsen aan de rand van Rotterdam.

Om 13.30 uur staat bij de parkeerplaats van de buitenplaats een gids van Natuurmonumenten klaar voor een rondleiding door de tuin. Daar bestaan nog naast elkaar verschillende tuinstijlen, van de 18e eeuwse geometrische stijl, de 19e eeuwse landschapsstijl tot de vroeg 20e eeuwse architectonische tuinstijl.

Datum en tijdstip:

• Als u op zaterdag 2 april wilt deelnemen aan zowel bezoek/rondleiding in het museum als rondleiding bij de buitenplaats, dan start u om 10.30 uur bij het museum. Na de rondleiding heeft u een uur om naar De Tempel te gaan. De rondleiding daar start om 13.30 uur. U zorgt zelf voor de innerlijke mens. VOLGEBOEKT
  • Wellicht wilt u alleen het museum bezoeken, dan start er om 13.30 uur een extra rondleiding.
  • Bij Buitenplaats De Tempel is maar één rondleiding en wel om 13.30 uur. VOLGEBOEKT

Max. deelnemers: Oud Overschie 20 m/v, in twee groepen van 10 (om 10.30 en 13.30 uur; vol=vol). Bij De Tempel zijn dat er max. 20 (vol=vol). Adressen: Museum Oud Overschie, Overschiese Dorpsstraat 136-140, 3043 CV Rotterdam. Buitenplaats De Tempel, parkeerplaats aan de West-Abtspolderseweg, 3046 NJ Rotterdam.

Vervoer tussen beide locaties: eigen fiets of auto, OV of lopend (2,1 km).

Kosten:

• Rondleiding museum: € 2,50 voor MDV-leden, € 5 voor niet-leden
  • Rondleiding museum én rondleiding door tuin buitenplaats: € 5 voor MDV-leden, € 7,50 voor niet-leden
  • Rondleiding door tuin van De Tempel: € 2,50 voor MDV-leden, € 5 voor niet-leden

Graag bij aankomst contant betalen. AUB aanmelden vóór donderdag 24 maart, klik dan op deze link.

Tip: Voor € 5 bent u al MDV-steunlid of kunt u iemand (familie, vriendin, buur, collega) steunlid maken, klik dan hier. Volledig lid ben je voor nog geen € 2 p. mnd. Sluit ook aan, des te sterker staat de vereniging om op te komen voor het open en groene Midden-Delflandgebied!

En als je liever op een ander tijdstip nog eens een wandeling door de tuin wil maken, dan kan dat natuurlijk ook. De buitenplaats is dagelijks open van 8.00-18.00 uur. De MDV-werkgroep Ledenactiviteiten, die deze activiteit organiseert, stuurt na inschrijving een beschrijving van de wandeling toe.

Foto: Hessel van Walderveen

Deel dit bericht op je eigen Social Media!