• Dit evenement is voorbij.

Er staan meer bomen in Midden-Delfland dan je denkt. Bomen met een verhaal.

Nooit geweten dat er behalve knot-wilgen ook knot-essen bestaan? Die hele grote solitaire populier was u vast wel eens opgevallen, maar kent u zijn geschiedenis? En wat zijn geriefbosjes eigenlijk ook al weer?

Aan de hand van het deze zomer verschenen boek ‘Knotwilgen en andere kanjers’ pakken we de fiets en gaan we een aantal van deze mooie, grote, oude en/of beschermwaardige bomen opzoeken.

Wanneer? Al heel snel, nl. vrijdag 7 september!

De fietstocht gaat langs verschillende locaties waar u uit de eerste hand de verhalen kunt horen door de vrijwilligers die aan het boek hebben meegewerkt. En het kan zo maar zijn dat u tijdens een pauze wordt verrast met een toepasselijk gedicht.

Geef u snel op, vol=vol!

Startpunt: Bezoekerscentrum Midden-Delfland, Tramkade 24b, Schipluiden.

Inloop: tussen 09.30 – 10 uur. Met gelegenheid om de expositie te bekijken van foto’s uit het bomenboek.

Tijdsduur: bij voldoende aanmeldingen start zowel een korte (ca 16 km) als een langere route (ca 25 km) van resp. ca 3,5 en 4,5 uur (maar houd rekening met uitloop). Meer info na aanmelding.

Kosten : € 2,50 voor leden, € 5 voor niet-leden; incl. koffie/thee en lunchpakket. Lid worden (of iemand als cadeau lid maken) kan in een handomdraai, klik dan hier.

Maximaal 24 deelnemers, 2 groepen van elk 12 deelnemers. Iedereen met eigen fiets komen!

Opgeven kan via het aanmeldformulier, klik daarvoor hier.

Foto: Birgit Slee

In het nieuws:
(interview mmv Elly Janmaat en Ceciel Sillevis, uitgezonden op Radio Rijnmond za 16 juni in het programma Chris Natuurlijk, gepresenteerd door Chris Vemer)

Deel dit bericht op je eigen Social Media!