• Dit evenement is voorbij.

Om de Vlietlanden in stand te houden, moet er zo nu en dan wat werk worden verzet. De boswachter van Natuurmonumenten is blij als vrijwilligers hem daarbij komen helpen. Omdat het vorig jaar een succes was, organiseert de werkgroep Ledenactiviteiten van de Midden-Delfland Vereniging op woensdag 21 februari weer een vrijwilligersdag. Wij roepen onze leden en iedereen die het gebied een warm hart toedraagt op om een dagje te komen helpen.

Een pittige, maar ontspannen dag
De Vlietlanden in Midden-Delfland is een veengebied met echte ouderwetse Nederlandse natuur. Dit natte land is nooit ingepolderd, wat bijna nergens voorkomt in Nederland. De bodem is daardoor niet ingeklonken en het gebied ligt hoger dan de omringende polders.
Het moerasland op de Vlietlanden dreigt echter steeds meer te verhouten. Dit betekent dat er kleine zaailing boompjes opschieten. Als hieraan niets wordt gedaan, ontstaat er langzaam maar zeker een bos in plaats van vlietland.

Om dit te voorkomen gaan we op de vrijwilligersdag met een spade jonge boompjes verwijderen, greppels graven of wat er ook maar nodig is.
Op deze dag is ook een aantal vaste vrijwilligers van Natuurmonumenten aanwezig om ons te begeleiden en te helpen. Het werk is soms pittig maar het de bedoeling dat het een ontspannen dag wordt en het is prachtig als je aan het einde van de middag moe en voldaan terug kunt kijken op je prestatie.

Aanmelden bij het secretariaat
Lijkt het je leuk om een dagje te helpen? Laat het weten via secretariaat@middendelflandvereniging.nl onder vermelding van Vrijwilligersdag Vlietlanden. Of bel 06-42105407 op maandag en woensdag.

Bij voldoende aanmeldingen gaan we op woensdag 21 februari aan het werk. Rond 14 februari krijg je de praktische informatie in de mail.

Foto vrijwilligersdag 2023: Lenie van Eekelen.

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de Midden-Delfland Vereniging steunen en de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.

Deel dit bericht op je eigen Social Media!