Laden Evenementen

Dit keer wandelen we door RijswijkBuiten, het voormalige tuinbouwgebied van Sion. Onze gids is de historicus Jacques Moerman die veel over dit gebied heeft geschreven. Tijdens de wandeling wordt naar sporen gezocht van het gelijknamige klooster, de grote buitenplaats en de tuinbouwperiode. In de straatnaamgeving van de huidige woonwijk wordt verwezen naar de rijke geschiedenis van dit gebied. De huidige herkenningspunten in het landschap worden vergeleken met oud beeldmateriaal. Ook worden er opgravingsgegevens getoond.

Samenvattend: een echte historische wandeling met onderweg veel boeiende verhalen!

Praktische informatie
Locatie                  : startpunt is de Sionsbrug op de grens van Den Hoorn en Rijswijk (vlakbij hoveniersbedrijf Noordhoorn, Noordhoornseweg 12, Den Hoorn).
Datum/tijd            : zaterdag 4 mei 13.00 uur (en dus niet zat. 7 mei, zoals abusievelijk in het voorjaarsnummer van de Midden-Delfkrant staat). Zoals gebruikelijk duurt de wandeling ca. 2 uur.

Voor deelname wordt een bijdrage van € 3 p.p. gevraagd. Opgeven is nodig via secretariaat@middendelflandvereniging.nl of bel 06-42105407 op maandag en woensdag. Het lidmaatschap van de Midden-Delfland Vereniging is een pré.

ATT: Inmiddels (2 april)  is deze themawandeling volgeboekt. Aanmelden kan nog steeds maar je komt dan op de wachtlijst.

Prent Herenhuis van Sion: Pieter van Call ca. 1725

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de Midden-Delfland Vereniging steunen en de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.

Deel dit bericht op je eigen Social Media!