• Dit evenement is voorbij.

Voor de laatste themawandeling van 2018 wandelen we door Schiedam, om aan de hand van straten en gebouwen de voedselstromen te zien. Themagids is Paul Moerman, bekende Schiedammer Huib Sneep zal meer vertellen over de geschiedenis van de stad en de gebouwen.

Aan een straatnaam kun je de geschiedenis van een stad aflezen. Elk stadscentrum met een verleden heeft wel een straat die te koppelen is aan voeding.  In Schiedam zijn dat bijv. Vismarkt, Appelmarkt en Walvisstraat. We gaan de voedselstroom volgen vanaf de vroegere ‘stadsrand’ naar het centrum en proberen te  laten zien wat er langs deze weg is te herleiden aan deze geschiedenis. In Schiedam is ook de geschiedenis van het jenever stoken duidelijk zichtbaar aan de straatnamen en gebouwen

De wandeling is gebaseerd op het boek ‘De hongerige stad’ van Carolyn Steel. Steden bergen steeds meer mensen en het vergt dag-in-dag-uit een gigantische operatie om de groeiende mensenmassa’s te voeden. De stedeling vindt het allemaal gewoon, maar langzamerhand worden de gevolgen van die operatie duidelijk: milieuvervuiling, energieverspilling en afvalbergen.

Praktische informatie
Start- en eindpunt: NS-station Schiedam Centrum, Horvathweg 1 (achter het station is voldoende parkeerruimte)
Starttijd: 13.00 uur
Kosten: 2 euro p.p, graag ter plaatse gepast te voldoen
Tijdsduur: ong. 2 uur (enige uitloop niet uitgesloten)
Maximaal 20 wandelaars (vol=vol)

Aanmelden per mail of telefonisch via Wil van Dalen: wil@middendelflandvereniging.nl , 06–10194079.

PS Het lidmaatschap van de Midden-Delfland Vereniging is een pré! Bent u nog geen lid en wilt u dat worden, of iemand als cadeau lid maken? Kijk dan onder het menu bij ‘Doe mee’ .

Foto: Paul Moerman

Deel dit bericht op je eigen Social Media!