De MDV-wandelgroep maakte vrijdags na Koningsdag een ommetjeswandeling langs het water.

‘Even voorstellen, ik ben Petra van de Swaluw en sinds een paar maanden ben ik actief als vrijwilliger in de werkgroep Ledenactiviteiten bij de Midden-Delfland Vereniging. Maar ik ben al langer MDV-lid en heb nu twee keer meegewandeld met de wandelgroep. Erg gezellig en vooral heel leerzaam en sociaal.

Het Scheur
De wandeling ging dit keer naar Maassluis, het werd een rondje langs het Scheur (velen spreken van de Nieuwe Waterweg, maar die loopt tussen Hoek van Holland tot de Maeslantkering, red.) door het recreatiegebiedje en langs de Oranjeplassen. Het weer zat niet zo mee helaas, het miezerde en de zon liet het afweten. Maar wij zijn echte Hollanders en lieten ons niet erdoor weerhouden.

De start was vanaf station Maassluis West. Met zeven stoere wandelaars wandelden we een stuk langs het water, grote schepen voerden voorbij. Vervolgens zetten we de wandeling voort door het prachtig gebiedje met karakteristieke bomen en knotwilgen. Ook kwamen we veel bloesembomen tegen, daslook en de gewone vogelkers stonden in volle bloei!

Het leuke is van zo’n wandeling in de natuur vind ik, dat je dingen met elkaar kan delen en van elkaar kunt leren, de één weet hoe dit plantje heet en de ander weer een ander plantje of bloemetje. Je steekt er altijd weer iets van op. Vervolgens liepen we, al pratend op de Weverskade, langs de nieuwe wijk van Wilgenrijk met haar prachtige huizen weer richting Koningshoek waar we afsloten met een welverdiend kopje koffie.

Ommetje 36
Deze wandeling (Ommetje 36) was een kleine 7 km en zeker voor herhaling vatbaar als de zon weer schijnt! Met dank aan Jan die de route wist te begeleiden.’

Foto: Marjanne Zuijderwijk, meer foto’s op MDV-Facebook. En volg je ons ook op Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd!