Kinderen hebben hun eigen kijk op het landschap. Een foto-expositie van leerlingen van de Aloysiusschool in Maasland laat dat zien.

Even verderop in de Singelhof zouden de foto’s te bewonderen zijn maar door de lockdown ging dat feest tot nader order niet door. Gelukkig zijn de foto’s online wel te bekijken, op de website van Ode aan Midden-Delfland.

Fotoworkshop
De 33 leerlingen van Groep 8 volgden in oktober een workshop van Sjaak van Houten van Fotoclub Maasland. Hij gaf ze tips waar op te letten voor een mooie foto met de camera van hun telefoon. Daarna was de opdracht: ‘Maak een foto van hoe jij Midden-Delfland ziet’. Het resultaat: 33 verrassende en bijzondere foto’s.

Speciale Midden-Delfkrant
De kinderen laten zo zien dat ze belangstelling hebben en zich verbonden voelen met hun eigen leefomgeving. Groep 8 en juf Lisa werkten eerder ook al mee aan het themanummer van de Midden-Delfkrant (Ode aan Midden-Delfland in Woord & Beeld) en aan de schrijfwedstrijd Ode aan Midden-Delfland.

En zodra het weer mag en kan, kun je de expositie in het echie bekijken in de Singelhof (Hofsingel 38,  Maasland), volgens de geldende coronamaatregelen.

De Special alsnog lezen? Bekijk en bestel hem via de webshop van de Midden-Delfland Vereniging. Of word MDV-lid, of maak iemand als cadeau lid, voor nog geen € 2 per maand, en ontvang elk kwartaal de Midden-Delfkrant. Je kunt al vanaf € 5 steunlid worden, je ontvangt dan per mail de maandelijkse nieuwsbrief incl. activiteitenagenda. Hoe meer mensen zich aansluiten, hoe groter en sterker de vereniging staat en des te beter wordt er naar haar geluisterd!

Foto: Sjaak van Houten