Zaterdag 20 juni organiseert de Midden-Delfland Vereniging weer Midden-Delfland Dag, met als thema Verrassend Midden-Delfland. De gebieden Schieveen, Kethel en Schiedam zullen groot en klein verrassen met een scala aan activiteiten en belevenissen.

De voorbereidingen zijn in volle gang. Voor een spetterende opening rond 12.00 uur is iedereen welkom bij Belevenisboerderij Schieveen (Oude Bovendijk 220, Rotterdam). Ook de rest van de dag is het feest op diverse andere locaties zoals de Schiedamse Babbersmolen en Natuurcentrum De Boshoek.

Daarnaast vindt in Schipluiden door en bij Op Hodenpijl/Levende Buitenplaats (Tramkade 24b) Oogstmarkt Midden-Delfland plaats, i.s.m. Slow Food Nederland. Met kramen van lokale ondernemers met lekker en gezond eten, een marktcafé en plantenmarkt, en verder oude ambachten, live muziek, rondleidingen etc.

Midden-Delfland Vereniging
Deze 22e editie wordt weer georganiseerd door de Midden-Delfland Vereniging die in 2019 koos voor een nieuwe formule:  1 dag,  2 kerngebieden. Een compactere formule dan voorheen die goed is bevallen. ‘Elk jaar zijn het zo steeds wisselende kerngebieden waar ruimte is voor activiteiten en deelnemers ook uit andere hoeken van ons mooie gebied’, aldus voorzitter Koos Karssen.

Bezoekers kunnen bij vrijwilligers en stands van de vereniging terecht voor (gratis) fiets, vaar- en wandelkaarten en meer om het Midden-Delflandgebied nog beter te leren kennen.

Houd deze website, MDV-nieuwsbrief, sociale media en de Midden-Delfkrant in de gaten voor meer informatie. Meer weten over bijv. deelname? Stuur een mail via secretariaat@middendelflandvereniging.nl t.a.v. Lisa van Uffelen en/of Marjanne Zuijderwijk.

Foto: Pascal van Dalen