Vrijwilligers zijn de kurk waar elke vereniging op drijft en dus ook de Midden-Delfland Vereniging. De jaarlijkse Nationale Vrijwilligersdag op 7 december is reden om vier van hen in het zonnetje te zetten.

Rint, Roos, Michel en Henk
Rint de Vries is sinds 2015 een prima en zorgvuldige voorzitter van de zeer actieve werkgroep Paden, die wandelroutes ontwikkelt, het regionale routenetwerk monitort en mede onderhoudt en themawandelingen organiseert. Rint draagt de voorzittershamer over maar blijft gelukkig werkgroeplid. Hij ontving een wandelverhalenboek.

Roos Heijdra is al jarenlang de stille kracht achter het voorbereiden en bemensen van informatiekramen tijdens verenigingsactiviteiten, maar ook op locaties in de regio waar de vereniging zich presenteert. Iedere keer is dat een flinke logistieke operatie die aan Roos als coördinator goed besteed is. Zij kan wegduiken in een bijzonder boek over fortuinzoekers met Westlandse accenten.

Oud-bestuurslid Michel van Ruijven is volop actief in de werkgroepen Bomen en Paden. Tel daar nog eens bij de vele fietsrouteboekjes en -kaarten die hij mede ontwikkeld heeft, zijn werk als informatievrijwilliger én voor de Stichting Informatiecentrum Bezoekers Midden-Delfland. Michel ontving een fietsrouteboek dat hij nu eens niet zelf gemaakt heeft.

Henk Boogaard is lid van de werkgroep Ruimte en mede-opsteller van de nieuwe MDV-gebiedsvisie die in september 2020 door de ALV werd goedgekeurd. Verder is hij namens de vereniging betrokken bij toekomstplannen voor de brede zone langs de Schie van Delft tot en met Rotterdam. Henk kreeg een boek over de Achterhoek, want hij verhuist binnenkort hiernaartoe.

Roos Heijdra                          Michel van Ruijven                        Henk Boogaard

Foto’s: Martin Visser