Ruim tienduizend mensen hebben volop genoten van de vele activiteiten tijdens de voorbije Midden-Delfland Dagen. ‘We kijken terug op twee prachtige dagen. Zeker alle muzikale bijdragen maakten het programma echt top’, zei Koos Karssen, voorzitter van de Midden-Delfland Vereniging die het weekend weer organiseerde.

Deze twintigste editie draaide meer dan ooit om muziek, het thema luidde immers Midden-Delfland, daar zit muziek in! Op tal van locaties waren optredens, voor elk wat wils.

De aftrap werd bij de Babbersmolen in Schiedam gegeven door de burgemeesters van Schiedam, Maassluis en Westland. De burgemeester van Delft was toen als informatievrijwilliger voor de vereniging al onderweg naar haar stand!

De Schiedamse burgemeester Cor Lamers stak een gloedvolle speech af over het belang van nauwe banden tussen stad en platteland.

Bomenboek
Het boek Knotwilgen en andere kanjers werd gepresenteerd, en meteen bewonderd. Via de webshop van de vereniging is het te bestellen, nieuwe leden krijgen het als welkomstcadeau! In het Bezoekerscentrum Midden-Delfland zijn deze zomer de mooiste foto’s uit het boek te bewonderen.

De trekvaarttocht met trekpaard Ivor van IJzerndoorn over de Vlaardingse Vaart was erg populair. De ATB-tocht vanuit Den Hoorn en Vlaardingen  trok 300 (!) tevreden deelnemers.

De vereniging kreeg er 48 leden bij en is daar uiteraard heel blij mee.  ‘De vereniging kan alleen sterk blijven als voldoende mensen zeggen: ja, we verbinden ons eraan’, aldus MDV-beschermvrouw Marja van Bijsterveldt. Een tip: bekijk het filmpje van Albert Tieken en Theo van der Kraaij!

Foto: Henk Groenendaal

In het nieuws:
http://jaar2018.middendelfland.net/middendelflanddagen/index.htm (incl fotogalerij van Henk Groenendaal)
https://issuu.com/wlmedia/docs/md-2018-06-21 (de Schakel MiddenDelfland, pag. 1 e.v.)
https://www.facebook.com/stadsradiodelft/ (zie bericht over uitzending van 21 juni mmv Ceciel Sillevis die vertelt over bomenboek)