• Dit evenement is voorbij.

Maandag 29 januari is iedereen van harte welkom in de Dorpskerk in Schiedam-Kethel voor een speciale avond die draait om het thema ‘kwaliteit handhaven, ontwikkelingen mogelijk maken’. Centraal staat de vraag: welke ontwikkelingen zijn gewenst?

Wat te denken van de plannen voor spoorbaanversterking en spoorverdubbeling (van twee naar vier) tussen Delft en Schiedam die naar verwachting negatieve effecten hebben op het landschap, flora en fauna en de recreatieve functie van het Midden-Delflandgebied. Ook gaat het over de (impact van de) realisatie van station Kethel en nog veel meer.

Gastspreker, (panel)discussie
Met deze thema-avond borduurt de Midden-Delfland Vereniging voort op het themanummer van de Midden-Delfkrant Dilemma’s & Midden-Delfland. Gastspreker is Eric Luiten, hoogleraar landschapsarchitectuur TU Delft.

Daarna volgt een (panel)discussie o.l.v. Leo Pols (MDV-bestuurslid) in interactie met de zaal, m.m.v. Eric Luiten, Frans Hamerslag (wethouder Schiedam), Hans Groeneveld (lid MDV-werkgroep Ruimte), Anneklaar Wijnants (provinciaal ambassadeur Natuurmonumenten) en Bas van den Berg (biologische boer, Hoeve Ackerdijk). Dit biedt een uitgelezen mogelijkheid om met elkaar in gesprek te gaan over wat je van belang vindt voor het gebied en waarvoor je je wilt inzetten.

Informatiemarkt
De avond voorziet verder in een informatiemarkt waarbij de vereniging en Schiedamse groene organisaties zich (kunnen) presenteren. Meedoen? Stuur een mail naar secretariaat@middendelflandvereniging.nl.

Praktische informatie, aanmelden
Locatie                   : Dorpskerk Kethel, Noordeinde 10, 3121 KG Schiedam
Datum/tijd            : maandag 29 januari, 19.30/20-21.45 uur
En fijn om te weten op hoeveel gasten kan worden gerekend (aan deelname zijn geen kosten verbonden). Aanmelden kan per mail via secretariaat@middendelflandvereniging.nl of bel 06-42105407 op maandag en woensdag.

Tot maandagavond 29 januari!

Foto Dorpskerk Schiedam-Kethel: Elly Janmaat

Klik voor de hele flyer

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de Midden-Delfland Vereniging steunen en de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.

Deel dit bericht op je eigen Social Media!