Ook de Midden-Delfland Vereniging volgt regering en RIVM en neemt verdere maatregelen tegen het coronavirus/COVID-19. Daarom heeft het bestuur besloten om de eerstkomende activiteiten op te schorten. De nieuwe Midden-Delfkrant, die rond 21 maart zou verschijnen, valt later op de mat.

Eerder werd al de knoop doorgehakt om de stadsbijeenkomst van woensdagavond 25 maart in Oostland tot nader datum uit te stellen. Dat geldt nu ook voor de themawandeling van zaterdag 4 april in de Commandeurspolder in Maasland en voor de algemene ledenvergadering (ALV) op dinsdagavond 7 april in Schipluiden.

Voorlopig staan de themawandelingen van zaterdag 2 mei en zaterdag 6 juni alsmede de Midden-Delfland Dag op zaterdag 20 juni nog op de agenda.

Planning
De planning is afhankelijk van de ontwikkelingen. Houd de website en nieuwsbrief goed in de gaten voor actuele informatie.  ‘We hopen dat de crisis snel voorbij is en wensen iedereen heel veel sterkte in deze spannende tijd’, aldus voorzitter Koos Karssen.

Het bestuur raadt ook af om (werkgroep)vergaderingen te houden die de eerstkomende tijd gepland staan in de Koe.  Lisa van Uffelen is thuiswerkend via mail en telefoon bereikbaar.

Midden-Delfkrant
Het voorjaarsnummer van de Midden-Delfkrant komt altijd rond 21 maart uit, maar dat wordt in principe een week later mits het insteken van de kranten in enveloppen anders  (vanuit huis in plaats van in De Koe) georganiseerd kan worden. Koos Karssen: ‘We willen alle risico’s op besmetting vermijden voor de groep vrijwilligers die altijd trouw in ons verenigingsgebouw de kranten insteekt voor verzending door PostNL.’

Nood breekt wetten en daarom staat alvast een digitale versie van het verenigingsmagazine rond de verschijningsdatum en dus uiterlijk a.s. zaterdag op de website van de vereniging.

Ledenenquête
Bijgesloten in de nieuwe Midden-Delfkrant zit een flyer met informatie over de inmiddels afgelaste ledenvergadering én over een online-ledenenquête. Deze enquête over het Midden-Delflandgebied wordt uiterlijk begin april opengesteld, houd website en nieuwsbrief in de gaten. Het bestuur vraagt de leden vóór 16 mei 2020 de enquête in te vullen en mee te helpen de toekomst van ons mooie landschap te bepalen.

Foto: Tiny van der Meer