• 15 Middellange wandelingen door en langs de polders van Midden-Delfland. De kortste is 8 km, de langste 16 km. Qua lengte zitten ze tussen de 50 Ommetjes (3-9 km) en de Lange wandelingen (20-30 km) in. Kies je route uit de onderstaande lijst. De pdf bestaat uit een overzichtskaartje, routebeschrijving en interessante toelichting op wat er onderweg te zien is.
  • 2021 is het jaar van de Ode aan het Nederlandse landschap. Daarom staat de Special 2021 van de Midden-Delfkrant (verenigingsmagazine) vol met odes aan het landschap en de natuur. Een kast vol lekkernijen, echt een nummer om lang van te genieten en zeker te bewaren.
  • Beleef en geniet van mooi Midden-Delfland! Hierom draait het in de special van 2019 van de Midden-Delfkrant (verenigingsmagazine). Het themanummer gewijd aan de beleving van natuur en landschap, is ook een eerbetoon aan wijlen Hein van Bohemen en Eef Boeve.
  • Steeds meer mensen ontdekken dat het Midden-Delflandgebied de laatste jaren merkbare verbeteringen heeft ondergaan. Ondanks de A4 maar ook dankzij de A4. De snelweg betekent een harde doorsnijding in het oer-Hollandse veenweide- en poldergebied. Toch heeft de landschappelijke inpassing van de A4 de nadelen beperkt. Het IODS-totaalprogramma (IODS staat voor Integrale Ontwikkeling tussen Delft en Schiedam)  maakte de A4 ‘acceptabel’,  met investeringen in de kwaliteit van het gebied.  Dit boek, mogelijk gemaakt door de Midden-Delfland Vereniging, zet het voor het eerst allemaal op een rijtje. Het boek is ook op te halen op ons kantoor (Burg. Musquetiersingel 40, Schipluiden). Daar kunt u maandag en woensdag terecht. Maar bel altijd even voor de zekerheid: 06 - 42105407
  • Sale!
    In dit boek kunt u kennismaken met bijzondere bomen in Midden-Delfland. Bij het horen van de naam Midden-Delfland gaan uw eerste gedachten waarschijnlijk uit naar open landschap, uitgestrekte weilanden en veel water. Met in dit landschap onze knotwilgen. In dit boek, een uitgave van de Midden-Delfland Vereniging, zult u zien en lezen dat er ook veel andere indrukwekkende bomen in Midden-Delfland staan. Geniet van dit foto- en verhalenboek én van de bomen buiten.
Ga naar de bovenkant