Fiets- en wandelliefhebbers opgelet! Drie nieuwe fietsroutes en drie nieuwe wandelroutes zijn uitgezet door de MDV-werkgroep Paden.

De Midden-Delfland Vereniging en Van der Valk Hotel Delft A4 hebben een partnerschapsovereenkomst. Daarom nodigt de vereniging iedereen uit om via deze routes kennis te maken met het mooie Midden-Delfland ‘om de hoek’ van het hotel.

‘Ik hoop dat veel hotelgasten de routes ontdekken en benutten. Onze vrijwilligers hebben allerlei leuke en interessante weetjes verzameld en handige routekaartjes gemaakt’, aldus bestuurslid Wim van der Eijk.

Fietsroute 1 Zouteveen/Abtswoude is een tocht van 27 km, de tweede fietsroute Vlaardingen/Delft is iets langer: 36 km en fietsroute 3 Rondom Midden-Delfland is een lus van 52 km. Wandelroute 1 leidt door de Harnaschpolder (5,4 km), wandelroute 2 door de Hoekpolder (6,6 km) en wandelroute 3 door de Zwethzone  (10,7 km). Je kunt starten bij het hotel.

Klik hier om de fietsroutes te bekijken en te downloaden en hier voor de wandelroutes.

Initiatiefnemers
Peter Arkesteijn, Ceciel Sillevis en Jan Tukker zijn de drijvende krachten achter deze zes nieuwe routes.  Zij putten voor de informatie met name uit artikelen in de jaarboeken van de Historische Vereniging Oud-Schipluiden, de website middendelfland.net en publicaties van stichting Midden-Delfland is Mensenwerk.

Foto: Tiny van der Meer

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de Midden-Delfland Vereniging steunen en de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.