De MDV-werkgroep Ruimte timmert behoorlijk aan de weg en zoekt versterking.

Wat drijft deze stille krachten van de vereniging? Kort gezegd is dat bescherming en versterking van het Midden-Delflandgebied, nu een Bijzonder Provinciaal Landschap (BPL). Daarvoor kun je op leden van ‘WR’ rekenen met hun bergen kennis, kunde en ervaring op ruimtelijk, juridisch, agrarisch en andere gebieden.

Landschap- en gebiedsontwikkelingen hebben hun grote aandacht en zij geven ook regelmatig het bestuur gericht advies. Bijvoorbeeld over dossiers als de voorgenomen spoorverdubbeling tussen Delft en Schiedam en de door de vereniging gesteunde metropolitane fietsroute Delft-Rotterdam-Alexander, die wel zo moeten worden ontworpen dat deze de belangen van omwonenden en natuur zo min mogelijk schaadt.

Indien nodig worden formele zienswijzen ingebracht en gesprekken gevoerd vanuit de belangen van de MDV, het open, groen en recreatief aantrekkelijk houden van het gebied. Omdat het BPL Midden-Delfland zich ook tot aan de andere kant van de A13 uitstrekt worden er ook contacten gelegd met gebiedspartijen in dat Oostland.

Meedenken
Meedenken hoeft overigens niet automatisch te betekenen dat je ook werkgroeplid wordt. Daarin sta je helemaal vrij.

Interesse? Neem contact op met werkgroeplid Leo Heijdra (lheijdra@kabelfoon.nl, 06 – 25 11 17 92) of bestuurssecretaris Martin Visser (secretaris@middendelflandvereniging.nl, 06 – 53 20 62 24). Klik hier en je leest wie verder nog deel uitmaken van de werkgroep Ruimte.

Foto: Henk Groenendaal

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je ook de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.