Een nieuw jaar komt eraan en een nieuwe MDV-werkgroep staat in de steigers met mogelijk/hopelijk jouw input.

De werkgroep Ruimte verzet fantastisch en zeer noodzakelijk werk als het gaat om ruimtelijke plannen, en niet te vergeten bedreigingen die op het Midden-Delflandgebied afkomen. Of het nu gaat om woningbouwplannen, (spoor)wegverbredingen zoals de spoorverdubbeling tussen Delft en Schiedam en meer, de vinger wordt aan de pols gehouden en in de pen wordt geklommen voor zienswijzen, bezwaarschriften etc. namens de Midden-Delfland Vereniging voordat het te laat is.

De werkgroep loopt echter tegen haar ‘grenzen’ aan bij milieu-onderwerpen zoals water-, bodem- en luchtkwaliteit (stikstof, dioxine nav brand bij afvalverwerker AVR), klimaat(adaptatie), duurzaamheid (waaronder duurzame landbouw) en biodiversiteit.

Het bestuur wil daarom in 2024 een nieuwe (dus extra) werkgroep oprichten die zich gaat bezighouden met milieu- en duurzaamheidsaspecten die om aandacht en acties vragen.

Geinteresseerd?
Misschien voel je je aangesproken. Ligt jouw interesse en mogelijk zelfs expertise op het vlak van milieu en duurzaamheid en wil je een steentje bijdragen aan de nieuwe werkgroep,  neem dan contact op met bestuurssecretaris Martin Visser: secretaris@middendelflandvereniging.nl, 06 – 53206224.

Het bestuur hoopt de nieuwe werkgroep en haar plannen tijdens de algemene ledenvergadering in april te kunnen presenteren.

Meedenken
Meedenken hoeft overigens niet automatisch te betekenen dat je ook werkgroeplid wordt. Daarin sta je helemaal vrij. En mocht de werkgroep Ruimte je meer aanspreken? Ook hier zijn nog altijd gemotiveerde leden welkom!

Foto Tanthofkade Delft richting Abtswoude: Martin Visser

Volg je ons op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de vereniging steunen en de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik vast hier.