De Midden-Delfland Vereniging organiseert op maandag 29 januari een speciale avond in de Dorpskerk in Schiedam-Kethel die draait om het thema ‘kwaliteit handhaven en ontwikkelingen mogelijk maken’. Centraal staat de vraag: welke ontwikkelingen zijn gewenst?

Het oude dorpje Kethel ligt tegen het Bijzonder Provinciaal Landschap van Midden-Delfland, een status om zuinig op te zijn. Wat dan te denken van de plannen voor spoorbaanversterking en spoorverdubbeling (van twee naar vier) tussen Delft en Schiedam die hun impact hebben op de landschappelijke kwaliteit van het gebied. Daarover en over nog veel meer gaat het op de 29ste.

MDK-themanummer
Met deze thema-avond borduurt de vereniging voort op het themanummer of special van de Midden-Delfkrant Dilemma’s & Midden-Delfland. Gastspreker is Eric Luiten, hoogleraar landschapsarchitectuur aan de TU Delft.

Daarna volgt een (panel)discussie, een uitgelezen mogelijkheid om met elkaar in gesprek te gaan over wat je van belang vindt voor het gebied en waarvoor je je wilt inzetten.

Informatiemarkt
De avond voorziet verder in een kleine informatiemarkt waarbij de vereniging en Schiedamse groene organisaties zich (kunnen) presenteren. Daaronder stichting Vrienden van Park Kethel, die o.a. de mogelijkheid verkent om het park ook onderdeel te laten worden van het BPL Midden-Delfland.

Zet dus maandagavond 29 januari in je agenda! Wil je meedoen aan de informatiemarkt of je alvast aanmelden voor de avond, stuur dan een mail naar secretariaat@middendelflandvereniging.nl. Of bel 06-42105407 (bereikbaar op maandag en woensdag).

Volg je ons op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de vereniging steunen en de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik vast hier.