‘Het weer was niet ideaal, maar het ommetje wel. De wandelgroep van de Midden-Delfland Vereniging ging deze keer op pad in de Ackerdijkse polder met natuurgebied de Ackerdijkse Plassen. De zes km lange route was afwisselend, van moerassig gebied tot de parallelweg langs de A13 en tot slot de kade van de Berkelse  Zweth.

We waren met z’n vieren deze keer en werden vergast op heel veel verschillende vogels. Die kon je bewonderen vanuit de vogelkijkhut, de uitkijktoren (‘de Tureluur’) en vanachter het vogelkijkscherm. Zo zagen en/of hoorden we de lepelaar, kluut, kieviten, grutto’s, grauwe ganzen met jongen, Canadese ganzen, rietzanger, rietgors, Cetti’s zanger, zwartkop, buizerd, een kolonie aalscholvers, futen en kuifeendjes. Bijna teveel om op te noemen!

Er was nog meer te zien, fraaie wolkenluchten, grazende koeien, bloeiend fluitenkruid en koolzaad, met op de achtergrond de molen. Hollandser kan het niet. ‘

Bijdrage van Ria Zeeuw, foto van Thea van Bergen Bravenboer

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de Midden-Delfland Vereniging steunen en de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.