‘Golfen kun je ook in de regen, maar met een zonnetje is het leuker.’ Met die oneliner ontving Kees Tromp deelnemers aan het golfevent zaterdag 1 september bij Golfbaan Delfland, gouden partner van de Midden-Delfland Vereniging.

Clinic
Voor zowel het toernooi voor meer ervaren golfers als de proefles of clinic hadden ca. 10 deelnemers zich aangemeld. Ellen Verbakel: ‘Ik heb nog nooit gegolfd en deed dus mee aan de clinic. Trainster Ashley is een zeer ervaren speelster en lerares in het edele spel. We begonnen met een slag die ‘chippen’ wordt genoemd. Voor ons een openbaring dat je ook de bal via het gras kunt spelen! Hierdoor vliegt de bal een stukje door de lucht.

De meesten van ons hadden al moeite met de club op de juiste manier vasthouden. Eén deelnemer kreeg kramp en een andere had zelfs blaren aan het eind van de workshop.

Een andere slag, de swing, werd op het dak geoefend. Het leuke was dat de grote vijver een goed doel was om te mikken. De meesten haalden uiteindelijk de vijver wel!’

Par
‘Zo waren we al met al ruim een uur bezig geweest. Als klap op de vuurpijl nam Ashley ons mee naar de ‘echte’ golfbaan en gingen we een hole slaan. Eerst werd nog uitgelegd wat ‘par’ betekent, hoe de handicaps berekend worden. Uiteindelijk werden de blikken van de groepsleden steeds glaziger. Tijd voor wat meer actie. De groep was met elkaar zo goed, dat we ‘Hole 1 in 3 PAR’ geslagen hebben. Als ik het goed begrepen heb, is dat het gemiddelde.

We zijn op het hoogtepunt gestopt en liepen naar Hole 19, de brasserie van de golfbaan.’

Hole 19
Ron van Wijk, penningmeester van de vereniging, begenadigd golfspeler en samen met Kees Tromp initiator van de golfmiddag, reikte in de brasserie prijzen uit aan de winnaars van het toernooi en aan het jonge talent in de clinicgroep. De drankjes en hapjes na afloop waren van dezelfde hoge kwaliteit als de vertoonde golfkunsten.

Ellen Verbakel: ‘Het is echt een aanrader voor iedereen, deze middag in de mooie Midden-Delflandse buitenlucht!’

Foto: Marjanne Zuijderwijk