‘Verbazend veel informatie over objecten die er al lang niet meer zijn maar nog steeds herkenbaar in deze verstedelijkte omgeving. Door waterpartijen, een voormalig 17e eeuws koetshuis maar ook door het stedenbouwkundig plan zoals gerealiseerd en in het straatwerk opgenomen kunstwerken die verwijzen naar het verleden.’

Aan het woord is Michel van Ruijven over de MDV-thematocht van zaterdag 4 mei in RijswijkBuiten. De wandeling, die iets meer dan twee uur duurde, startte bij de brug tussen de Noordhoornseweg en de Sionsweg.

‘We staan dan met 20 deelnemers op de plek waar eerst het klooster heeft gestaan en later het huis Sion met tuin en waterpartijen van de roemruchte familie Van Hogendorp.’ Ook de straatnamen verwijzen naar de rijke geschiedenis van buitenplaats Sion, tot een jaar of tien geleden een (glas)tuinbouwgebied en nu dus een duurzame woonwijk om de hoek van het Midden-Delflandgebied. Een leerzame middag met dank aan de gids, besluit Michel.

Foto: Michel van Ruijven, meer foto’s op MDV-Facebook.

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je ook de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.