De Midden-Delfland Vereniging en Golfbaan Delfland zijn trots op hun partnerschap gericht op het behouden en versterken van het prachtige en natuurlijke gebied.  ‘Een mooie, groene samenwerking met een bevlogen vereniging’, aldus golfbaandirecteur Mart Jan Groenendijk. Namens de vereniging ondertekende bestuurder Wim van der Eijk de 2-jarige overeenkomst: ‘Juist in een periode met corona en economische onzekerheid is het zo geweldig dat de vereniging en ondernemers op elkaar kunnen rekenen.’

Groen
Het is het groene karakter dat de golfbaan en de vereniging verbindt. Golfbaan Delfland biedt een natuurvriendelijk en milieubewust beheerd terrein. Ze is in bezit van het GEO-certifcaat, een internationaal bewijs van duurzaam golfbaanbeheer.

Er is al jaren een nauwe samenwerking met Vogelwerkgroep Midden-Delfland. Er staan informatieborden over de vogelsoorten die er leven. Een groot gedeelte van het terrein bestaat uit water met rietoevers. De bomen zijn hoofdzakelijk inheemse soorten zoals elzen, berken, wilgen en essen.

Golfen
Het golfterrein, aan de rand van de polders langs de A4 tussen Den Haag en Rotterdam, beslaat bijna 100 hectare met vier 9-holes lussen. Golfbaan Delfland is er voor iedereen die kan golfen of dit wil leren volgens het Pay and Play-concept: je betaalt voor een rondje golf en speelt dus zonder lidmaatschap.

Bij de Golfacademy kunnen beginners en gevorderden terecht voor golflessen en clinics. In Golfshop Delfland vind je alle grote golfmerken. Meer weten of direct een starttijd reserveren? Kijk op www.delflandgolf.nl

Er ligt een fiets- en wandelpad langs de golfbaan. Niet-golfers zijn dan ook welkom in Brasserie Delfland met zonnig terras; voor een zitplek binnen dient volgens de geldende coronamaatregelen telefonisch (015-3807911) gereserveerd te worden.

Vereniging
De Midden-Delfland Vereniging (ruim 3100 leden) zet zich sinds 1977 in voor een open en groen Midden-Delfland met de ‘koe in de wei’. Waar je zeker nu op adem kunt komen en genieten van rust, ruimte en de weidsheid van het gebied. Het lidmaatschap kost € 21,50, nog geen € 2 per maand. Je ontvangt dan het kwartaalmagazine en de maandelijkse digitale nieuwsbrief incl. activiteitenagenda, en je krijgt korting op artikelen in de webshop.

Ook belangstelling om als ondernemer MDV Partner te worden, wilt u nadere informatie en een kennismakingsgesprek, stuur een mail naar partners@middendelflandvereniging.nl of bel: 06-42105407 (ma en woe overdag). Kijk vast op www.middendelflandvereniging.nlFacebook of Instagram.

Foto: Albert Tieken

In het nieuws:
https://issuu.com/wlmedia/docs/md-2020-06-18 (de Schakel MiddenDelfland, pag. 11)