‘Wat een goed initiatief, en goede online info. Duidelijke foto’s van ganzen, eenden en roofvogels met hun namen. Bij een volgend bezoek aan het gebied kan ik deze vogels zeker herkennen!’ Zo reageerden diverse deelnemers aan de eerste online excursie van de Midden-Delfland Vereniging.

Donderdagavond 28 januari vond die ‘primeur’ plaats. ‘Natuurlijk gaan we liever naar buiten, maar dit was een experiment passend in deze tijd en we zijn blij met hoe het is gegaan en is ontvangen’, zeggen Elly Janmaat en Marjanne Zuijderwijk namens de werkgroep Ledenactiviteiten  die de excursie regelde.

Ackerdijkse Plassen en Midden-Delfland
Met veel enthousiasme had Marjanne Natuurmonumenten benaderd voor deze speciale excursie. Aan ruim 90 deelnemers vertelde NM-excursieleider Frank Schipper zijn verhaal. ‘Hij nam ons mee naar de Ackerdijkse Plassen en verderop Midden-Delfland. Er kwamen fiets- en wandelroutes in beeld, en ook van de verschillende vogelpopulaties. Bijzondere verhalen hoorden we over de vogels die je elke dag kunt tegenkomen in ons eigen Midden-Delfland.’

Na afloop klonk de roep om meer excursies. ‘Leuk dat zoveel leden van deze online excursie hebben genoten! En wie weet kunnen er ter inspiratie nog meer online excursies georganiseerd worden, zodat we ‘in real life’  extra van de natuur kunnen genieten.’

‘Bij mij geeft het het gevoel dat mijn MDV-lidmaatschap op prijs wordt gesteld. Dus ga zo door zolang het nodig is,’ aldus Margriet Laan.

Foto: Ellen Boszhard