Hij verschijnt pas in juni, maar de redactie van de Midden-Delfkrant is volop bezig met het maken van de Special Ode aan het landschap van Midden-Delfland (werktitel).

Annemiek van Adrichem fotografeerde de chef-kok van restaurant Aan de Zweth die in zijn ode zal delen wat hem inspireert in het gebied. Zowel de streekproducten als de rust en de natuur, vertelde Joris Peters. Hij poseerde met verve bij de gitzwarte koeien van Angus Midden-Delfland aan de Kwakelweg in Maasland, een van zijn vleesleveranciers.

Een groot aantal gastauteurs, onder wie basisscholieren uit Maasland,  en gastfotografen staat garant voor een bijzonder themanummer. De redactie van de dubbeldikke Special (60 pagina’s) bestaat naast Annemiek verder uit Katinka Buters, Pia van Oord, Frits van Ooststroom, Heleen Paalvast en Aad van Winden. De vormgeving is in vertrouwde handen bij Stout Grafische Dienstverlening uit Vlaardingen.

Meer weten? Mail/bel Lisa van Uffelen: secretariaat@middendelflandvereniging.nl, 06-42105407 (maandag en woensdag). Voor specifieke vragen aan de redactie, stuur een e-mail naar redactie@middendelflandvereniging.nl

Foto: Pia van Oord