Jan Robberegt was verknocht aan het Midden-Delflandgebied en de Midden-Delfland Vereniging die met zijn plotselinge overlijden op maandag 16 oktober een trouw en betrokken bestuurslid verliest.

Jan trad toe tot het bestuur in april 2015 maar was al sinds oktober 2014 actief.  Hij was dat voorjaar gestopt als wethouder van Vlaardingen en werd ‘gestrikt’ door toenmalig MDV-voorzitter Marja van Bijsterveldt.

Stad & Land
De relatie tussen stad en platteland als zijn portefeuille was Jan wel toevertrouwd met zijn politieke en groene netwerk. Hij was ook de bedenker van de MDV-stadsbijeenkomsten. En niets voor niets zat hij dit jaar in de organisatie van de Midden-Delfland Dag die op 17 juni o.a. in Vlaardingen plaatsvond. De opening was bij de Soete Suikerbol en Stadslandbouw Van Ruytenburch waarvan Jan 10 jaar lang voorzitter is geweest.

Jan vertegenwoordigde de vereniging bij de Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland en het Hoogheemraadschap van Delfland. Hij ging naar bijeenkomsten van de Federatie Broekpolder. Onlangs moest hij daarvoor afzeggen vanwege een vakantie in Hongarije. De volgende keer ben ik er gewoon weer bij, verzekerde hij tijdens de bestuursvergadering op woensdag 11 oktober in de Koe.

Daar vertelde Jan ook dat hij dit keer niet naar het Boerenoogstfeest kwam, want hij ging naar het eerste GroenLinks-PvdA-congres. Het bericht over zijn overlijden overviel zijn medebestuursleden compleet. Jan werd 72 jaar.

Foto is gemaakt door Martin Visser, met Jan helemaal rechts in beeld, bij Stadslandbouw Van Ruytenburch op Midden-Delfland Dag.