Dinsdag 15 september vindt de algemene ledenvergadering van de Midden-Delfland Vereniging alsnog plaats om met name een ‘klap’ te geven op de vernieuwde gebiedsvisie.

De druk op het open en groene Midden-Delfland wordt steeds groter, asfalt en beton rukken op; bodemdaling, klimaatverandering, energietransitie, verkeersmobiliteit enzovoort gaan een steeds grotere rol spelen. Met een goed onderbouwde visie wil de vereniging meer grip krijgen op deze ontwikkelingen en haar activiteiten nog meer richting geven. ‘Een kompas om de komende jaren op te varen’, aldus voorzitter Koos Karssen.

De visie is de uitkomst van een serie (thema)gesprekken met leden en deskundigen van buitenaf, een discussiebijeenkomst met leden en een ledenenquête. De werkgroep Ruimte had het voortouw in nauwe samenspraak met het bestuur.

Bestuursverkiezing
Verder komen de financiële stand van zaken en de bestuursverkiezing aan de orde. Na zes jaar stapt Leo Heijdra uit Schipluiden op (hij blijft lid van de werkgroep Ruimte). Er zijn twee kandidaatbestuursleden: Sikko Beukema uit Maassluis, werkzaam bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, en Leo Pols uit Overschie, senior onderzoeker bij het Planbureau voor de Leefomgeving.

Coronaproof: aanmelden verplicht
Door de coronacrisis ging de ALV dit voorjaar niet door. Het programma is nu ingekort: de pauze en de presentatie van Roel van Buuren vervallen. Verder wordt een veilige afstand van anderhalve meter in de zaal gegarandeerd, is er een maximumaantal deelnemers en is daarom van tevoren aanmelden verplicht via secretariaat@middendelflandvereniging.nl. Meld u a.u.b. tijdig aan.
Het bestuur bekijkt de mogelijkheden om leden die niet erbij kunnen zijn, op afstand via laptop, tablet o.i.d. mee te laten kijken zo niet mee te laten praten. Houd website in de gaten voor de actuele stand van zaken.

De stukken voor de vergadering incl. de conceptgebiedsvisie zijn vanaf begin september beschikbaar, klik dan op het ALV-agendabericht.

Foto: Ria Zeeuw

In het nieuws:
https://issuu.com/wlmedia/docs/md-2020-09-09 (de SchakelMiddenDelfland, p. 6)