Maandag 18 maart was een bijzondere dag voor Jan Rijnsburger. Samen met zijn partner Els werd hij door burgemeester Bert Wijbenga ontvangen op het stadhuis van Vlaardingen, omdat hij een koninklijke onderscheiding mocht ontvangen. Een erkenning voor zijn grote bijdrage op het gebied van wandelen, zowel op landelijk niveau bij de vereniging TeVoet als bestuurslid, op regionaal niveau bij de stichting Wandelnet als veldmedewerker en uiteraard ook als lid van de Midden-Delfland Vereniging in de werkgroep Paden.

Wandelaar altijd op de eerste plaats
Burgemeester Wijbenga roemde Jans bijdrage aan de leefbaarheid van het Midden-Delflandgebied, een groene enclave in een stedelijke omgeving, naast zijn andere verdiensten. ‘Met zijn grote mate van betrokkenheid, precisie en een grondige aanpak is Jan een bijzonder betrouwbare vrijwilliger bij wie de wandelaar altijd op de eerste plaats komt.’

Jan Tukker was erbij in Vlaardingen. ‘Persoonlijk heb ik Jan leren kennen in oktober 2014 tijdens de beginfase van de aanleg van het wandelknooppuntennetwerk Hof van Delfland, waarbij Jan vanuit TeVoet de regie voerde over het hele project.’

‘De jaren daarna heb ik met hem mogen samenwerken als vrijwilliger in de werkgroep Paden van onze mooie vereniging, waarbij wij elkaar regelmatig hebben ondersteund. Ook heb ik diverse malen mee mogen wandelen met de door hem georganiseerde winterwandelingen vanuit TeVoet.’

Ridder
Jan is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Hij was voorgedragen voor de onderscheiding door TeVoet, Wandelnet en de Midden-Delfland Vereniging.

Foto met v.l.n.r. Els, Jan en burgemeester Wijbenga: Jan Tukker