De belangstelling voor de MDV-thema-avond in Kethel op 29 januari was overweldigend. Directe aanleiding voor de bijeenkomst zijn de spoorplannen van ProRail. De spoorbeheerder organiseert zelf op woensdagavond 7 februari een zogeheten meedenksessie in het stadskantoor van Schiedam.

Betrokken Schiedammers
Heel veel betrokken Schiedammers waren van de partij op de avond, die was georganiseerd door de Midden-Delfland Vereniging. Voor hen is de bijeenkomst op 7 februari een uitgelezen mogelijkheid om opnieuw van zich te laten horen over de plannen voor spoorbaanverbreding, spoorverdubbeling (van twee naar vier) en de realisatie van station Kethel. ProRail spreekt niet voor niks van een ‘puzzel die we niet alleen willen leggen’.

De spoorbeheerder wil tussen Delft en Schiedam meer treinen laten rijden en vier nieuwe stations openen, in Schiedam Kethel, Rijswijk Buiten, Rotterdam Van Nelle en Dordrecht Leerpark. ‘Waar moeten deze nieuwe stations precies komen? Welke verbouwingen zijn nodig aan het spoor en de bestaande stations om de treinen vaker te laten rijden? Wat betekent dit voor de omgeving?’, staat in de uitnodiging van de eerstvolgende vier informatiebijeenkomsten.

Schiedam/Midden-Delfland/Delft Zuid woe 7 februari 19-21u
De eerste sessie voor het gebied Schiedam/Midden-Delfland en Delft-Zuid is op woensdagavond 7 februari 19.00-21.00 uur (inloop vanaf 18.45 uur) in het Stadskantoor van Schiedam (Stadserf 1, Schiedam). Klik hier en lees meer over deze bijeenkomst. Of klik hier en meld je direct aan.

Foto: MDV

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en -Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de Midden-Delfland Vereniging steunen en de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.