‘In zonder twijfel het meest bijzondere restaurant van de stad organiseerde de Historische Vereniging Schiedam zaterdag 13 januari een nieuwjaarsbijeenkomst voor de leden. Voorzitter Han van der Horst gaf na zijn welkomsttoespraak verrassend genoeg het woord aan een oude bekende.

Wim van der Eijk, geboren en getogen Schiedammer en bestuurslid van de Midden-Delfland Vereniging, vertelde aan de hand van foto’s over de boerderijen van zijn familie. Daarna, het was een vloeiende overgang, liet hij een Midden-Delfkrant zien en riep de aanwezigen op om maandag 29 januari naar de Dorpskerk in Schiedam Kethel te komen, met een korte uitleg over het programma van deze thema-avond (je kunt hier doorklikken als je meer hierover wilt weten en aanmelden). Het was een verrassend voorbeeld van hoe je de vereniging kunt promoten en hoe actief onze bestuursleden en vrijwilligers zijn.

Plaats van handeling was restaurant Hotspot Hutspot aan de Kloosterplaats in Schiedam. Een historisch pand, oorspronkelijk armenschool, later gymnastieklokaal en nu met respect voor het verleden ingericht als restaurant. De ringen hangen er nog, de klimrekken ook. Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van streek- en restproducten. Wie wel honger heeft maar geen geld krijgt ook te eten, zonder plichtplegingen. Voor wie afstand heeft tot de arbeidsmarkt is er gelegenheid arbeidservaring op te doen. En….je kunt er heerlijk eten.

Het was een inspirerende, positieve mix vol cultuur van de twee verenigingen op deze historische plek en een veelbelovend begin van het nieuwe jaar.’

Bijdrage en foto van Ria Zeeuw, met o.a. Wim van der Eijk in beeld die speciale Midden-Delfkrant omhoog houdt.

Volg je ons ook op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd! En wil je de Midden-Delfland Vereniging steunen en de Midden-Delfkrant ontvangen, word lid of maak iemand (familie, buur, collega) bijv. als cadeau lid, klik hier voor het inschrijvingsformulier. Ben je al lid en breng je een of meer leden aan, dan ontvang je een leuke verrassing, klik hier en lees meer hierover.