Toen DSW Zorgverzekeraar in maart van dit jaar MDV Partner werd, werd hen een heuse DSW fietsroute beloofd. Om de ca. 700 medewerkers op een sportieve en gezonde wijze kennis te laten maken met het Midden-Delflandgebied. Michel van Ruijven en Ceciel Sillevis, beiden vrijwilligers van de Midden-Delfland Vereniging, gingen hiervoor aan de slag.

En nu is-ie er dan! Tegelijkertijd verscheen in het DSW-personeelsmagazine WIJ een enthousiasmerend artikel. Het kan haast niet anders of menig DSW-er pakt deze zomer de fiets en gaat er op uit, met de mooie knooppuntenroute op het stuur.

Delfland, Schiedam, Westland
De letters DSW vormden de inspiratie: de route van ca. 57 km maakt een ronde door Delfland, Schiedam en Westland. Het begin- en eindpunt is in Schiedam, maar de route kan op ieder willekeurig punt worden opgepakt, dankzij de handige fietsknooppunten. Ook kun je de fietstocht naar eigen wens inkorten of aanpassen. Achtergrondinformatie is te lezen over o.a. Kethel, Sion, Broekpolder, Zuidbuurt, ’t Woudt en Zweth. Maar bijv. ook over de Westlandse tuinbouw en de A4 met het eco-aquaduct.

Niet alleen DSW-ers, iedereen kan van deze fietsroute genieten. De fietsroute staat op de MDV-website. Download ‘em en spring op de fiets. Het kan zomaar zijn dat je met nieuwe ogen naar Midden-Delfland gaat kijken.

Klik hier voor de route.

Foto: Ceciel Sillevis

De Midden-Delfland Vereniging maakt zich sterk voor behoud en versterking van het Midden-Delflandgebied, erkend als Bijzonder Provinciaal Landschap Midden-Delfland. Wil je de vereniging daarbij steunen? Lid worden kan al vanaf € 5, klik dan hier.