Studenten landschapsarchitectuur van TU Delft hebben ontwerpen gemaakt voor de polders van Midden-Delfland.  Een tentoonstelling van de plannen is tot 23 mei te zien in het gemeentehuis van Delft aan de Coenderstraat en komt dit najaar naar het Museum Het Tramstation in Schipluiden.

De studenten hebben de toekomst van het landschap van Midden-Delfland verbeeld in thema’s (landbouw, recreatie, waterbeheer, natuur).

‘Door de ogen van de studenten zag ik weer hoe complex het Nederlandse watersysteem eigenlijk is’, aldus Ben Kuipers, polderarchitect van BPL Midden-Delfland en door hoogleraar en kantoorgenoot Eric Luiten betrokken bij het project. Het viel hem op dat de studenten soms rigoreuze maatregelen niet schuwden. ‘Zo lieten ze boeren van hun land verkassen. Dat zou een Nederlandse polderarchitect niet snel in z’n hoofd halen’, is te lezen op de site van Delta, het onafhankelijke journalistieke platform van de TU Delft.

Alle tekeningen over het verleden en de toekomst van het Midden-Delflandgebied zijn verzameld in een boekwerk dat op de tentoonstelling in te kijken is.

Ben Kuipers gastspreker op ALV MDV
Met des te meer belangstelling kijkt de Midden-Delfland Vereniging uit naar Ben Kuipers als gastspreker op de algemene ledenvergadering op dinsdag 17 mei in Schipluiden, onder de titel Een blik op de toekomst. Wil je op de 17e erbij zijn, stuur dan even een mail naar secretariaat@middendelflandvereniging.nl.

Illustratie: Martijn Bisschops