Het is weer lente, de 46e alweer voor de Midden-Delfkrant. Het voorjaarsnummer bevat o.a. een dubbelinterview met Koos Karssen en Marja van Bijsterveldt, resp. voorzitter en beschermvrouw van de Midden-Delfland Vereniging die op 18 maart 45 jaar werd.

Veel is veranderd in de loop van die periode, maar er zijn een aantal constanten. Denk aan de noeste arbeid van boeren om hun melkveebedrijven bij de tijd te houden. Gemma van Winden portretteert zo’n boer, Han Oosthoek.

Jan weet de weg
Jan Tukker liep met Annemiek van Adrichem de vijftigste ommetje-wandeling, het bewijs dat het Midden-Delflandgebied mettertijd veel beter is ontsloten. De column van Hans Groeneveld van werkgroep Ruimte gaat over de geplande warmteleiding door Midden-Delfland, getiteld Geen respect voor zachte waarden.

Andere artikelen gaan over de fuut, de oude nieuwe luifel aan museum Het Tramstation en het oude nieuwe tolhek in Berkel en Rodenrijs. Op de achterpagina lees je over tureluurs.

Word lid
Wil je de Midden-Delfkrant lezen: word ook lid of maak iemand (familie, buurman/vrouw, collega etc)  als cadeau MDV-lid voor nog geen € 2 per maand. Vanaf € 5  p.j. ben je al steunlid: klik hier voor meer info of bel 06 -42105407 (bereikbaar op ma en woe).

Hoe meer leden, des te sterker staat de vereniging om op te komen voor een open, groen en aantrekkelijk Midden-Delfland!

Coverfoto: Tiny van der Meer